MAKARONY POLSKIE GK [MAK] cz.I

wszystko na temat spółek publicznych
P&L
Młodszy chorąży
Posty: 471
Rejestracja: 29 gru 2020 12:04

Re: MAKARONY POLSKIE GK [MAK] cz.I

Postautor: P&L » 23 kwie 2024 20:55

Grupa Makarony Polskie gromadzi gotówkę na akwizycje i rozwój organiczny

Grupa Makarony Polskie (GPW: MAKARONPL) uzyskała w 2023 roku 354,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, generując wzrost wyniku EBITDA o 36,5% rdr, do 57,8 mln zł i zysku netto o 34,5% rdr, do 32,9 mln zł. Wartość sprzedanych makaronów oraz dań gotowych wzrosła w tempie około 9% rdr, przy czym sprzedaż pod markami Grupy Makarony Polskie wzrosła o 52% rdr. Rentowność sprzedaży na poziomie EBITDA zwiększyła się o 3,4 pkt proc., do 16,3%.
– Oceniam rok 2023 dobrze. Wyniki pokazują skuteczność realizowanej strategii rozwoju, tzn. po pierwsze – sukcesu przejęcia firmy SAS i uwolnienia synergii akwizycyjnych, po drugie – inwestycji w nowe moce produkcyjne makaronów premium i dań gotowych, dbania o efektywność, a także – po trzecie – bycia wiarygodnym partnerem dla dystrybutorów, dostarczając jakościowych i atrakcyjnie wycenionych produktów pod markami własnymi i markami sieci handlowych – komentujeZenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
https://pandl.pl/grupa-makarony-polskie ... rganiczny/

REKLAMA


P&L
Młodszy chorąży
Posty: 471
Rejestracja: 29 gru 2020 12:04

Re: MAKARONY POLSKIE GK [MAK] cz.I

Postautor: P&L » 29 maja 2024 11:28

Grupa Makarony Polskie: udany I kw. 2024 r., celem pozostają akwizycje i rozwój organiczny

Grupa Makarony Polskie (GPW: MAKARONPL) wykorzystała w pierwszym kwartale 2024 roku sprzyjające otoczenie rynkowe i efektywność operacyjną. Kwartalny wynik EBITDA wzrósł o 26% rdr, do 15,7 mln zł, a zysk netto jeszcze mocniej – o 29% rdr, do 9,4 mln zł. Jednocześnie wartość sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wobec analogicznego okresu zeszłego roku spadła o 8%, do 81,3 mln zł, co jest naturalnym efektem rynkowego spadku cen makaronów w ślad za spadkami cen surowców, przede wszystkim mąki pszennej.
– W pierwszym kwartale zwiększyliśmy marżę EBITDA o ponad 5 pkt proc. rdr, do ponad 19%, co można ocenić jako duży sukces całego zespołu Makaronów Polskich. Walczymy o zyski, a nie o przychody, a nasze wyniki to rezultat przemyślanej strategii, w tym skupienia się na rozwoju makaronów segmentu premium i dań gotowych, czyli kategorii *** się wyższymi marżami. Korzystamy na dobrze zawieranych kontraktach zakupowych oraz dbamy o efektywność kosztową działalności operacyjnej – komentuje Zenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
https://pandl.pl/grupa-makarony-polskie ... rganiczny/


Wróć do „Akcje”

REKLAMA

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości